Pages

May 10, 2009

HARI IBU...

aku pon dh x ingt bila sbnr nya tarikh ari ibu ni....bukan x amik pot...tp aku xtau nk wish kat sape dh...kalo ada arwah mak aku pon dulu,mana la aku reti nk ucap slmt ari ibu ni...tp tu la...bila dh xde baru di kenang2..lumrah manusia..
ibu?? secara x lgsg aku ni pon ibu jgk...bila dh jd ibu,auto tgjwb n tgkh laku msti berubah...tp mgkin d sbb kan faktor umo aku ni,aku kdg2 terlupa yg sgala tgkh laku aku mst kena kntrol utk elak anak dr terikut bnda yg ngatif...
aku x kata aku ni jahat sgt kan...cuma kdg tu dr segi perckpan aku yg kasar ni,anak aku tu pon tgh nk membesar n tgh nk belajar apa d persekitaran dia...aku jd cm takut....aku takut smpai tahap aku pk,dpt x aku didik nuranis mirza ni mnjadi insan yg lebih berguna n berjaya lbh drpd mama dia sdr??
dgn zaman skg yg mmg dh akhir zaman...pengaruh yg negatif usah di kata la kan nt cmna...budak2 pon makin maju ikut arus nya...anak aku nt????aku hny mampu doa kan yg terbaik utk dia...tmbh2 anak ppuan...lg kena jg betul2...aku xnk tersilap lgkh...tp aku pon hnya mmpu berharap itu ini,aku sdri pon mcm kena bimbing lg..huuuu...ye la...ibu muda,ada kelemahan nya jgk..bukan setakat tau jg mkn mnum n pkai anak je,tp dr sume segi la kena pndai...
uwaaaaa.......serius kot aku amik berat psl hal mcm ni.... ada org kata,budak2 x elok di pukul dr bb lg...x elok di mrh2 waktu dia di kecik lg...tp aku kdg2 mmg suka mrh dia..sbb aku x dpt beza kan lg cara didikan mcm mana nk didik kan...mgkin jgk aku terikut2 cara aku mngajar adik aku yg berumur 9thn tu....

so wani...do da best 4 ur doter....ubah prngai tu dulu,baru la didik anak dgn betul...cewahhhhhhh..motivate dri sdri....aku ni bak kata sepupu ku..."hot hot chicken shit" je...hahahhahahahah...tp mmg aku ngaku pon...so kwn2...doa kan la aku jd ibu yg berguna pd anak ku itu....amin....

##aku harap kalo umo aku pnjg,aku nak ank aku jaga aku mcm mana aku jga dia dari kecik ni......tu sbnr nya point yg aku nk tekan kan kat cni....mudah2an...


nuranis mirza binti hamzah kumas

4 comments:

  1. Selamat hari ibu wanie,semoga menjadi ibu yang dapat membimbing anak2 kearah kebaikkan dan menjadi anak2 cemerlang.

    ReplyDelete
  2. amin...akak la org 1st yg wish...huu...thnk u ye kak....

    ReplyDelete
  3. Selamat Ari Ibu wani..
    Semoga mnjadi ibu yg dpt memberi cnth pd ank2..
    Banggala mjadi seorang ibu yer..

    ReplyDelete