Pages

Apr 9, 2009

ARWAH MAK dlm kenangan..

kalo korg nk tau kan...xnk tau pon xpe..heee...sj nk smbg...aku dpt masuk keja kat opis ni sbb arwah mak aku penah keja sini dlu...kbtln ada bukak jwatan PT kontrak....bos mak aku dgn baik ati nya bukak 1 pluang kat aku ngn kakak aku...ktorg intvw cm org lain gak...last2 aku dpt...alhamdullillah...dh 4 tahun aku kat cni...bila nk dpt tetap pon xtau la...boring gak lama2 kat cni...heee....ok..balik pd tajuk...dr mula aku masuk pas kematian arwah mak aku...elok je sebulan dia mnggal,aku masuk opis ni..waktu aku masuk...blh kata ari2 aku di kenal kan sbg anak arwah....ayat yg bese aku dgr...

"hooo,ini la anak arwah...arwah ni baik sgt...bla..bla...adik mcm mana...bla...bla...sakit x sape yg tau...blaa....."

hmm,blh kta ayat tu la yag aku hadap n jwb soklan yg lbh kurg sama dlm ari2 aku mula bekeja....agak2 setahun jgk la org kenang kan arwah mak aku tu...ramai sgt yg kenal dia walaupon dia hnya sbg OMPD....aku kalo blh nk wat baik ngn org mcm arwah mak aku tu...bila kita mati nt,ada yg kenang kan kebaikan kita tu...yg dpt tempias nya anak2 kita la...org msti akan tlg walau apa pon kan...smpai ke arini...ada jgk yg masih simpati...terharu aku d wat nya...mgkin ini rezeki adik aku yg masih perlu perhatian tu...mcm pg td,ada runner lawyer india tu ckp psl mak aku...aku ingt dia x kenal sape aku kan...tup2 td dia tny...

india:u pny amak sudah berapa lama mnggl??

aku:aikk,u kenal ke sama mak sy???

india:apa pasai sy tak kenaiii,huhhh,dia byk baik pny org...dia slalu ajak sy sembang psai dia dulu PA timbalan,xdak keja mau buat...dia pgil sy sembang sma dia..

hahahhh...ayat yg aku taip ni sebijik ehh cm dia ckp...xde + + tau...dlm ati aku...india ni pon kenai mak aku upa nya...aku dh lupa nama runner ni...salu jmpa...baru ni aku tau dia kenai mak aku....aku tau mak aku kat pejabat cmna...mmg dpt aku byg cmna gaya mak aku kat opis nih.....ramah bkn main....coz aku rajin gak p opis mak aku waktu aku skolah2 dlu...cm best je rsa kalo dpt p...siap rebut ngn adik2 lg....hahha....tu psai bila aku masuk cni ada yg dh kenai ngn aku...x susah utk aku sesuai kan dri waktu mula msuk....tp skg ni usah kata la.......rasa nympah je nk p keja kat opis ni...hahhahhahha....ngek je aku ni kan....
aku sejak2 ni asik nk flashback je kan...nama pon blog coretan ku kan...so aku pny hal la nk taip apa pon kan...huuu....keja ada,tp dok taip bnda merepek2 ni....wani...wani...sekeh baru tau!!!

4 comments:

  1. sama la kiter wani...mak kiter pown dh meninggal...huhu rindu sgt nih...eh, wani keje ktner ye..

    ReplyDelete
  2. rindu kan....walau lama cmna pon dia pegi,tp masih rsa dia baru je pegi kan....dh 5thn pon rsa rindu lg kat dia....rmai kata,kalo kia dh kawen,dh ada anak,kita akan lupa jgk pd arwah mak,tp wni rsa sama je dr dlu smpai skg....huuu...oh ye,wni keja kat pejabat tanah dan galian perak...akak keja kat mahkamah cm kak
    jivebumz ehh???

    ReplyDelete
  3. Teringat masa mula2 setup pc untuk wani sebelum wani sampai,makcik2 kat pejabat tu cakap ada budak perempuan nak masuk..punya lah semangat hamzah menawarkan diri nak format..akhirnya jadi laki dia jugak..hihihihi..

    ReplyDelete
  4. hadi:hahahahhaha...yeke....gataii nooo org tua tu....adoi...xtau cite plk kalo ady x cite....lawak...lawak...

    ReplyDelete