Pages

Jun 21, 2011

Durian...

kisahnya...aku xtau sejak bila n mcm mana anak aku suka makan durian ni...smlm abg mie ada beli kan durian..so mija x perasan lagi time tu...aku letak kat dapur...pastu tah cmna dia main2 kat dapur tu,dia pun tercium bau durian..."ermmm mama..sedap nya durian" hehe..comel jek dia p hidu2 dlm plastik durian tu..hikhik...pastu aku yg tgh bz memasak time tu malas la nak bukak durian tu lg kan..so aku ckp nanti2 baru makan...pastu dia pun terus la p main..naik turun tangga dia..pastu x lama tu dia mintak nak makan lg...aku pun bersila la bukak kan durian untuk dia..nasib durian nya comel2 je..so xde masalah la nk bukak..huhu...elok je aku kopak kulit dia...mija pun ckp.."mama..apa tu?" dia tunjuk isi durian tu..pastu blm sempat aku tny apa dia,dia trus amik durian tu ngap masuk mulut dia..hahahaha..kelakar gila time tu..cm katun...pndai dia wat2 tny apa 2..hahaha...sabar je la...pastu aku tgk kan je dia mkn..mmg pndai makan durian..licin je dia makan durian tu...sambil mulut x henti2 ckp "sdp nya mama"..aku lak risau je nk bg mkn byk..sbb nya skg kan musim panas..tkt nt dia gak yg x tahan..pastu aku tgk dh biji yg ke4,aku pun ckp..."dh mija,stop..smpn..sok smbug mkn" yg si mija plk tgh syok nak amik lg,trus muncung mulut dia...dia ckp..."hmmm,alaaaa..." pastu aku ajak dia masuk bilik air nak basuh tgn...dia pun jenguk aku dalam bilik air..dia tnjuk jari 1..pastu dia ckp.."mama,eja nk mkn 1 lg blh?" hahahahah..kesian d0wh muka dia....siap tnjuk jari 1 lg....aduhaiii...aku pun xsmp ati bg la jgk dia mkn lg seulas...senyum kemain lg dia pas aku ckp blh...trus masuk amik durian...siap tnjuk kat aku yg dia dh amik dh seulas..tp yg bijak nya dia pilih yg besar skli isi nya..hahahahahahahhahahahaha...pndai ko kan...mentang2 aku last,trus ngap yg besar pnya...hehehe...cerdik sgt pun kadang2,aku jgk yg jenuh nk gelak je tgk akai dia..huhu...tgh umur cmni mmg syok nk melayan... =)

No comments:

Post a Comment