Pages

Jun 22, 2011

My Passion~

passi0n means??keberahian..asmara???no...bkn yg tu mksd passion aku dlm entry kali ni...tp "My Passion" meaning in this st0ry are.."semangat"~!! =)

smgt aku yg ni je yg menjadi2 kot..hehe..sblm ni ada gak smgt..tp slalu nya half way la... ok..lets begin the st0ry what kind of smgt d0 i have...

aku skg ni mmg bersemangat untuk memasak utk event2 kecik la...contoh cm d0a slamat..breakfast perjumpaan apa2...wat masa ni aku just amik upah skit2 la untuk minat aku yg ni...tp lama2 nt besar hajat di hati utk handle part by part of catering business...tp lambat lg kot nk smp ke tahap tu...amik upah ni bkn apa..sj minat n dpt gak la wet blnja skit2 kan...wat bnda yg berkaitan ngn makanan ni mmg agak penat la dlm proses penyediaan nya..tp nk wat mcm mana..demi pengalaman n demi masa depan..ku gagah kan jua...walaupun x la sehandal mana masakan aku..takat blh la untuk dimakan tp bukan untuk dibngga2kan..huhu..merendah diri sgt penting ye... =)

ok...baru2 ni ada wat untuk kenduri kawen..tp ayam masak merah je la..dpt la upah RM150...ok la tu kan...n sblm2 ni amik upah nasi lemak la biasa nya..utk breakfast..slalunya lau nasi lemak ni untuk "budak2 bola sepak Perak"...sgt lah segan kot bg masak utk dorg walaupun dorg xtau sape kah gerangan yg memasak nasi lemak itu..hehehe...aku ni mmg over skit perasaan nya..mklum lah..perempuan kata kan..mmg lebih skit tang emosi..huuhuhu

ok...smlm pun aku masak kan nasi lemak lg..utk 40 org makan...aku ubah skit cara masak sambal tu...eksperimen masih dijalankan time memasak utk mendapat kan hasil yg lebih bagus..huhu...so siap msk sume..dtg la abg mie ni amik kat umah..slalu nya pas je dia amik brg tu sume..aku akan menunggu dia msg utk bgtau apa cite msakan tu...hmm..bkn apa..aku masih amatur lg..bkn pr0 kan..tu yg risau lebih...sbb abg tu dia bwk jgk nama 1 rest0ran terkenal kat ip0h ni...tkt nt memalukan kaum2 rest0ran dia je..hehe..sguhpun catering tu di subcon kan kepada aku...tp takut gak la kan...bkn leh main2 pun msk2 cmtu...ok smbung balik...aku tgu msg dr abg mie...nk tau cite kan...tp smp ptg dia x msg2...uwaa...rasa cm risau pun ada....nk msg dia takut dia bz lak ngn function lain..so redha je menunggu..alih2..dkt kol7 smlm dia call....................................jgk akhir nya..............

conversation antara aku ngn abg mie..cewahhh...

abg mie : angah,ada mana
aku : org ada kat opis lg ni..abg mie apa cite nasi lemak???(curious sgt wehhh..hehe)
abg mie : ohh ok..sume sedap...sambal sedap..tapi sikit sgt angah sambal nya...d0rg amik byk sbb smbal tu sedap..trus x cukup jd  nya...heheh...
aku : (fuhh..legaaa..) alamak..tu la..smbal x cukup ehhh...bla bla bla....

conversation terpaksa di sensored kan..coz aku malas nk taip..hehehe..aku nk taip ayat penyata yg "sedap" tu je...hehehhe

aku lau dgr je mskan tu sedap ke apa ke...hati aku sgt lah hepy...nk kata bangga tu x la...tp syukur la diterima je sgala masakan aku...huhu..sbb serius aku cakap..aku mmg xpandai la nk msk byk2 ni..tp smgt nk mencuba tu yg wat sume nya menjadi...alhamdulillah...pasni nk improved lg...suka sgt ngn rezeki yg mcm ni...penat tu mmg penat..mmg penat sgt3...tp xpe..keja apa yg mudah kan...caiyok2 utk diri sndri...hmm...ok sekian..dh xtau nk wat ayat penutup..huhu...salam...~

No comments:

Post a Comment