Pages

Jun 14, 2011

kisah c anak dara~

arini ari selasa bersamaan dengan 14.06.2011..arini agak boring jgk la..c0z mber gelak aku xde arini..dia p masuk gua...hmmm..smbil wat kerja..smbil dgr lagu..sambil tu fb..sambil tu baca2 bl0g..cmtu je keja aku ari2...kal0 xde keja pun boring jgk..kal0 ada keja plk rasa nk sumpah seranah je sume org...tp itu lah manusia..xpenah nya nk bersyukur kan...

a lil bit skit nk cite pasal anak dara aku tu...aku tgk bawah mata dia dh kritikal la..ada eyebag la plk..huhu..akibat daripada mengadap laptop lama2..aduss..susah jgk..lau x bg sian jgk kat dia..sbb dgn laptop dia leh xpl0re mcm2...tgk katun2 in english tu skit byk blh wat dia fasih berbahasa inggeris nt..kan..tp tu la..dh lebih sgt dh aku tgk dia ngadap lapt0p smp x tido..huhu...

tp agak comel bila je dia mintak nk tgk lapt0p..."mama..blh x mija tgk ni?"hehe...bila aku x bg..dia wat muncung dia..tp bila aku bg,senyum kemain manis lg la..alahaii anak...hehe..pastu pantang la aku bangun jap dr laptop tu..dia pun laju je ambik alih..hehe..geram jgk kadang2..

mcm mlm smlm...aku tido kol 12.30 kot...aku pun pesan kat mija..jgn tido lewat sgt..tutup lapt0p tu...pastu aku pun lebuh x sedar apa dh..mija masih ngn laptop la kot....pastu tah cmna dlm k0l 2lbh...aku dgr dia bertazkirah tepi telinga aku..."mama..peluk la mija..mama bukak la mata...mama bangun la.."aduii..sejak bila plk dia pndai kacau aku tido ni..dulu lau aku tido dia elok je pndai tido sndri...huhu...pastu bila aku x layan dia smlm...dia pun ckp..."eermm...xnk kawan mama la..xnk kawan mama la" ayat tu la yg aku rasa dia ulang byk kali...aku pun naik runsing dh smlm...sabar je laa...pastu aku sound skit..."mija..dh la..tido la..tutup tv tu..kuat sgt" smbil tu mata aku pejam lg la...dia dok ngendeng2 sebelah aku..rimas btl..hahaha...pastu dia ckp...ala..mija nk tgk tv...adoyai..apa ke hal anak aku xtau nk tido..xphm btl..aku rasa yg wat dia mula bertazkirah tepi telinga aku tu sbb maksu dia dah tutup tenet la tu..tu yg dia xleh smbung tgk laptop..lau x aku rasa mau smp pg dia x tido...lau laptop tu padam mmg la dia pndai bukak balik..tp lau tenet yg padam tu yg dia kalah tu..ehhehehe...pdn muka mija...

pastu telupa nk cite...c mija ni tgh gurau2 ngn maksu dia ptg smlm..skli aku dgr perkataan cmni.."budu"..aku pun apa lg...trus syak dia nk sebut "bodoh"..pastu aku pun sergah.."aku ckp mija ckp apa td???"muka dia dh cuak dh..laju2 geleng kepala..trus duduk terkebil2..dia lau aku tggi suara je mmg dia menikuskan diri dia...mmg sian..tp aku xleh bia...mmg kena la..jentik mulut skli,trus melalak...and aku trus warning..."pasni lau mama dgr lagi eja sebut cmtu,siap la!!nak kena jentik lg?!!" pastu dia pun laju2 geleng kepala...pastu sj aku test dia takut x ngn aku..aku ckp..."diam mija..lau nanges lg mama jentik lg..lap airmata tu.."pastu dia pun lap la airmata dia..pastu x lama pastu trus tertido dia...alahaii..sian nya..tp xpe..jnji dia tau aku marah ngn niat nk mengajar dia..budak2 xleh manja kan sgt..nt pijak kepala..kita jgk yg susah nt...hmmm

ok lah..opis pun dh bergelap je ni ha...aku nk p tido sat..ngntuk lak rasa...huhu..k salam...~

No comments:

Post a Comment